Skoči do sadržaja

„Learning Outcomes“ odnosno ishodi učenja zauzimaju visoko mjesto na rang listi tema o kojima se trenutno raspravlja u europskom visokoobrazovnom prostoru.Kada se na Europskoj ministarskoj konferenciji u obrazovanju (Bergen, svibanj 2005) dogovorilo da će sve zemlje potpisnice Bolonjskog procesa do 2007. godine izraditi nacionalni kvalifikacijski okvir (i početi ga primjenjivati 2010. g.), visokoobrazovne institucije počele su razmišljati i kreirati kolegije i studijske programe usmjerene na ishode učenja . Taj koncept predstavlja promjenu paradigme koja postoji u visokoobrazovnom sektoru.

Definicija i mjerljivost ishoda učenja strogo su povezani pojmovi a akreditacija i sustav osiguranja kvalitete treba se prilagoditi promjenama koje su još uvijek „u tijeku“ u većini europskih zemalja.

Oni predstavljaju prijelaz iz ulazno u izlazno orijentiranje poglede i koncepte akademskog predavanja, učenja, ocjenjivanja.

Ovakav novi pristup ne uzrokuje samo promjene u pogledu samih institucija već i promjene u vanjskom vrednovanju kvalitete institucija. Stvarno znanje i praktično iskustvo, razvoj i implementacija ishoda učenja razlikuje se od zemlje do zemlje.

Zbog važnosti teme ovogodišnja dvodnevna konferencija o akreditaciji i jamstvu kvalitete u visokom obrazovanju koju već nekoliko godina za redom organizira Center of IMG_3895.JPGAccreditation and Quality Assurance of the Swiss Universities (OAQ) upravo je bila posvećena ishodima učenja.

Konferenciju su zajedno organizirali OAQ i ECA (European Consortium for Accreditation) a okupila je 300 sudionika iz 48 različitih zemalja sa četiri kontinenta. Predstavljena su iskustva, raspravljane prednosti i nedostaci u pristupu ishodima učenja.

Kao i prošle i ove godine predstavnice Agencije za znanost i visoko obrazovanje sudjelovale su na konferenciji koja se ove godine održala u Zurichu 3. i 4. rujna 2007. godine pod radnim nazivom „Defining and measuring learning outcomes in higher education“.

Detaljnije informacije možete pronaći na službenim stranicama konferencije:

http://www.oaq.ch/pub/en/Conference_LO.php

Datum objave: 12. rujna 2007.