Konferencija je u Maastrichtu uputila na važnost visokoga obrazovanja i razvijanja i širenja znanja i inovativnosti u globalnoj ekonomskoj krizi, kao jedinom načinu izlaska iz nje.
Globalna je ekonomska kriza svjesno smanjila ulaganja u visoko obrazovanje. Predavači su na Konferenciji naglasili problem neusklađenosti s potrebama tržišta rada. Za nove poslove nisu potrebne „nove“ vještine, nego „odgovarajuće“ vještine. Visoko bi obrazovanje trebalo u kontekstu trenutnih događaja na globalnoj razini, prije svega trebalo biti „korisno“, prihvatiti promjene koje zahtijeva društvo. I ovdje je, s jedne strane, naglašena važnost međunarodne suradnje, mobilnosti i studenata i profesora, važnost prihvaćanja (dobrih) stranih iskustava, ali s druge strane i potreba utvrđivanja posebnih potreba svake države, odnosno prilagođavanja visokoga obrazovanja tržištu rada u danoj državi. Predavačica koja je govorila u ime Europske komisije je naglasila važnost Europskoga referentnoga okvira. Po mišljenju Komisije, nema mogućnosti prave mobilnosti i suradnje bez prihvaćanja okvira. Kako iskoristiti strana iskustva u nacionalnim okvirima, pitanje je koje ovisi o posebnostima svake države i njezinih potreba. Mjesto je održavanja konferencije School of Business and Economics. Dekan je govorio o iskustvima u međunarodnoj suradnji. Preko 50 % studenata ovoga fakulteta je u akademskoj godini 2008./ 2009. godini imalo stipendiju u inozemstvu. Imaju 550 stranih studenata (studenata na razmjeni) – pripadnika 38 nacionalnosti. Fakultet surađuje s 138 stranih fakulteta u 38 država diljem svijeta. Predavači su uputili na važnost Bolonjske reforme i pomaka u međunarodnoj suradnji i razmjeni iskustava koji je ona donijela.
Na konferenciji su održana sljedeća predavanja:
– Mr Richard B. Freeman: “Brainpower in the World Labor Market: International students, mass higher education, and economic progress“.
– Mr Jürgen Enders: “Bologna at work: Changing relationships between higher education and the labour market“.
– Theresa Grohnet, Bart Rienties: „A cross – country comparasion of effective online courses to facilitate mobility of lifelong learners“.
– Iryna Rud: „Academic Mobility and its Effect on the international Labour Market“.
– Charikleia Tzanakou: „Researching the early carrer paths of Greek doctoral graduates of science ang engineering who have studied in Greece and UK“.
– Will Foppen, Kai Peters, Thomas Froehlicher: „Pros and cons university-based business schools“.
– Ilias Livanos, I.Nunez: „The transition to the labour market of European Graduates: Choosing academics fields to avoid unemployment and job insecurity“.
– Markus Klein: „Mechanisms for the effect of field study on the transition from higher education to work: an empirical test oft he training costs model“.
– Peter Sloane, Seamus McGuinness: „Labour Market Mismatch among UK Gratuates an analysis using reflex dana“.
– Rob Wilson, Frank Corvers: „Prospects for graduates at a pan-European level“.
– A. de Grip, Martin Humburg, R. van der Velden: „Competencies in a Risk Society“
– Irina Serikova: „Transition to work in Russia: competencies tested by transformation or globalization?“.
– Polona Domadenik: „School for work Transition: Evidence from a Matched Employer-Employee Dataset“.
– Luis E. Vila, Pedro, J.Perez: „Innovative behavior and competencies of young higher education graduated: evidence from Spain“.
– Kolja Briedis: „The impact of learning arrangements on key competencies in study programmes with bachleor’s degree in Germany“.
– Heike Behle: „Studying in the UK. The motivation, profile and experiences of European and others overseas studying on full-time undergraduate courses in UK“.
– Ana Maria Dima: „The Development of University Curriculum in Romania from the Bologna Process perspective“.
Datum objave: 09. studenoga 2009. godine