Međunarodni institut UNESCO-a za planiranje u obrazovanju, International Institute for Educational Planning (IIEP), izradio je studije slučaja na uzorku osam svjetskih sveučilišta koje će sigurno biti zanimljive svima koji rade na unutarnjem osiguravanju kvalitete.
Studije su dostupne na ovoj poveznici, a predstavljaju ishod međunarodnog projekta pokrenutog 2014. godine koji je za cilj imao pronalaženje učinkovitih rješenja za unutarnje osiguravanje kvalitete.
Tijekom projekta su proučavane prakse i principi postupaka u Austriji, Bahreinu, Bangladešu, Čileu, Kini, Njemačkoj, Keniji i Južnoj Africi. Te su zemlje odabrane zbog inovativnosti svojih procesa i praksi.
Intervjuirani su administratori, studenti i čelnici visokih učilišta.
Istraživanje je pokazalo da je u svim proučavanim visokim učilištima interno osiguravanje kvalitete pomoglo u pokretanju reformi, posebno u nastavi i učenju, a prvenstveno kroz prikupljanje podataka iz raznih izvora (uključujući ankete i istraživanja) te njihovo korištenje.
Učinkovitost sustava, utvrđeno je, počiva na angažmanu, svijesti i povratnim informacijama od strane zaposlenika i studenata, što sve zajedno kao ishod ima trajni „unutarnji dijalog o kvaliteti.“
Više o ovom istraživanju, globalnim naporima na povećanju pristupa visokom obrazovanju i drugim aktivnostima UNESCO IIEP-a čitajte u novom broju njihovog elektroničkog biltena.